برای ایجاد خود باوری در کارکنان1. احترام : رفتار محترمانه با کارکنان موجب می شود آن ها در انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن تلاش کنند.
- مسئولیت و اختیار: مدیران می بایست زمینه پذیرش مسئولیت را از طریق تفویض اختیار فراهم آورند تا سودمندی و کارایی کارکنان افزایش یابد.
- ریسک پذیری و خطر پذیری : مدیرانی که خود باورترند بسیار هوشیارانه در تصمیمات خود از قدرت ریسک پذیری استفاده می کنند.
- قدر شناسی وپاداش: توجه نکردن به تشویق ،انگیزه کارکنان را برای فعالیت و تلاش کاهش می دهد و به خود باوری آن ها صدمه می زند.
- مناسبات و ارتباطات : مناسبات و روابط درست می تواندسبب پرورش خود باوری و عملکرد مطلوب در کارکنان شود.
- نماد سازی : سازمانی خود باور و دارای عملکرد درخشان است که همه کارکنان آن در رفتار خود مظهر فرهنگ و ارزش های مقبول سازمان باشند
- نوسازی و تحول : ایجاد تحول و دگرگونی در سازمان و تبدیل شدن به سازمانی یاد گیرنده